fredag 1 februari 2013

Uttömd?

Livet tedde sig så att jag behövde göra klart de sista detaljerna på andra boken i något av en brådska. Sent igår kväll satt fantastiska, peppande svensklärarsystern i min soffa och erbjöd sig göra bedömningsmatriser på den där intervjun med förläggaren så att jag skulle kunna skriva ett följebrev helt i förläggarens smak. Det diskuterades och debatterades. Det var en orgie i bokanalys och skrivandeprocess där svensklärarsystern var i sitt esse.

Vissa har det bra. Vissa har fantastiska systrar!

Hela förmiddagen har de läst och kommenterat följebrev och bekräftat att jag landat på rätt ställe. Från deras håll haglar kärlek och kritik i underbara dunster och nu är mejlen skickade och jag sitter här.

Uttömd. Tom. Segheten i huvudet kan bero på sömnbrist, hjärngymnastik alternativt begynnande förkylning. Take your pick.

Då går vi in i en andra väntan. Rond 2. Det finns planer på hur väntan ska fördrivas, men först ska jag fira så som jag firar när jag är klar på riktigt: med att läsa romaner.

Hej, Night Circus. Som jag har väntat på dig.

2 kommentarer:

Kära Syster sa...

Det är ömsesidigt. Night Circus har väntat på dig med.

/A

Vilse sa...

Det ante mig, att det var en ömsesidig väntan.

Den har legat på sängbordet och tålmodigt tittat på mig, med bokmärket på sidan 46, och vetat innerst inne att den inte är ratad... Den är mitt pris. =)