onsdag 27 november 2013

Världens bästa övning

Har gjort min hemläxa: skrivit ett porträtt av seriens huvudperson åt min illustratör. Klart vi har pratat mycket, men han bad om ett, och nu har jag skrivit det.

Det var en nyttig övning. 

Klart jag redan känner henne. Vi har levt ihop i större delen av mitt liv.
Klart jag vet att man kan skriva personporträtt till sina karaktärer.

Men detta var något annat. En sammanfattning och en hyllning. Stundvis en baksidetext eller ett följebrev.

Stilla eufori tar jag med mig in i sömnen blandat med lätt panik över att jag är uppe så här sent när jag ska jobba imorn.

Men det är en bra övning - om du hade en illustratör, vad skulle du skriva till honom? Vad är de centrala motiven i din historia, de viktigaste karaktärsdragen hos personer, miljö, stämning?

Klart slut, för idag.

2 kommentarer:

Villeosagamamman sa...

Vill gärna läsa det!

Vilse sa...

Tror jag säkert och det ska vi nog kunna ordna. =)