onsdag 20 november 2013

Något litet får det nog bli ändå

Helst vill jag säga att mina idéer är originella som få, men jag vet att alla böcker återanvänder samma fabler med olika dräkt. Därför tänkte jag ge er en liten glimt av vad jag håller på med (inte för att det var här idén började, men för att om jag tänker efter riktigt noga, kan man beskriva det så här.)

Den Onämnbara Boken skulle kunna sammanfattas som Förnuft och Känsla möter Tempelriddaren

Det låter väl ändå som en hit? Varför har ingen gjort den förut, kan man fråga sig.

Men glad för det är jag! Den håller på att förvandlas till min nya precioussss.

7 kommentarer:

Kära Syster sa...

Låter som en succé! Jag vill läsa.

/E

Kära Syster sa...

Oh la la! Jag fattar ju varför det innebär research... :)

Men hörru, du är ju för underbar som inte kan hålla dig från att skvallra. Onämnbart är visst inte så onämnbart längre. Och det är väl bra, det blir kanske svårt att skriva storyn annars...

Det där är förresten svinbra att hålla koll på, vilka redan skrivna böcker som kan beskriva ens eget manus. Ovärderligt när man pitchar för förlag!

Själv är jag dålig på det, jag vill klamra mig fast och tro att det jag hittar på är helt bortom allt annat. As if!

/A

Vilse sa...

Elin - eller hur??

Anna - Jag vet, jag är hopplös. Men du förstår att det finns en mycket reell anledning till att boken är Onämnbar och det är väl just den som är onämnbar och fruktansvärt pinsam. Jag borde knappt överväga skriva den, när jag tänker på det.

Men den kommer bli SÅ BRA!!

Och ja du... det tål att tänkas på det där med referenser till andra verk. Måste det vara nackdel? Som sagt, det där med Arn och Miss Dashwood var ingenting jag tänkte på (ALLS) förrän jag skulle försöka beskriva ploten.

Hur som. Nu ska jag skynda till mitt arbetsrum. Sitter och smygkommenterar i ett dolt hörn mellan dagislämning och arbetstid. Fy skäms!

Lunicrax sa...

weee! ser fram emot den!!!

Villeosagamamman sa...

Austen och Guillou - onämnbart kan bara bli oslagbart (alltså just för att Austen är oslagbar och det är Arn med... Eh?!)!

Vilse sa...

Theresa och Katrin: Tack för förtroendet! Jag tror ni kommer gilla... trots de pinsamma aspekterna. :)

Lugn. Det ordnar sig. sa...

Låter fantadtiskt, vilken kombo! :-D Kör hårt!