tisdag 5 november 2013

Tebjudning och skrivträff

Ska man skriva en bok som cirkulerar kring en rosig tekopp så ska man bjuda hem sig till Dorro. Inte bara för att hon är så trevlig, utan för att man kan utföra någon sorts research. Dorro kan allt om te och har dessutom en samling rosiga tekoppar och det kan ju ha varit i det sammanhanget som bokidén en gång föddes. 

Planen för förmiddagen var att vi skulle skriva och sen ta paus för elvateet och sen skriva lite till. Vi visste nog båda att det där elvateet skulle dra över tiden och sen måste ju jag åka hem till barnen.

Till råga på allt visade det sig att Busans förskola var stängd idag så hon fick snällt följa med på skrivarträffen. Jag skrev inte dagens kvot, men skrev det som fattades för gårdagens. 

Och så åt jag kakor. Och drack te. Ur rosiga tekoppar.




Tack Dorro för idag! 


4 kommentarer:

dorro sa...

Ja vad trevligt vi hade! Te och skrivande passar väldigt bra ihop.

kram kram

Kära Syster sa...

Japp, jag hade passat in där. Bland tekopparna.

/A

Villeosagamamman sa...

Låter som att vi snart behöver sammanföra diverse kära systrar med en liten dorro.

Jag vill åxå härbergeras 22-24 eller vad du/ni nu skrev, Hanna/Anna. Vet bara inte om det går/jag får.

Vilse sa...

Dorro: om det gör!


Anna: Du hade passat som handen i handsken!

Katrin: Jo, men en sådan presentation kommer ske på en viss releasefest om inte annat.