torsdag 14 november 2013

När Svenska skrivregler inte leverar

... då frågar man er. Och ni vet!

Tack till alla som hoppade in och styrde mig rätt i problematiken "anföring blandat med rörelser". Svenska skrivregler gav inga som helst svar - de förordar talstreck och till det säger jag vänligt men bestämt: tack, men nej tack.

Jag hade inte sett det som jag såg när jag gick igenom mina favoritromaner, om inte ni varit så tydliga. Därför säger jag tack och därför är jag glad att jag frågade.

Den som inte ställer dumma frågor får inga svar. 

3 kommentarer:

Annika Estassy sa...

What are friends for? ;)

Kära Syster sa...

Det finns bara ett visst antal aspekter man kan hålla koll på när man läser sina favvoböcker, den slutsatsen kan vi väl dra va.

Så jag hoppas att din skämskudde är så stor som du påstår, vi behöver få plats där bakom allihop!

/A

Vilse sa...

Aw, ni är för rara!