måndag 4 november 2013

Nanowrimo dag 4

Dag1: Skrev min kvot. Kändes kalas!
Dag2: Skrev min kvot trots att det var motigt och blev förvånad. Älskade nya vändningarna och nya karaktärerna.
Dag3: Var upptagen hela långa dagen och skrev bara några hundra ord, inte alls de där 1667 som man ska. Glömde dessutom uppdatera profilen med nya ordmängden. Ligger nu efter tusen ord när vi går in i dag4 och jag känner att jaha, om man skulle ta och ge upp?

Nejnej. Det går ju inte. Jag ska skriva och så får alla frågetecken i huvudet ge med sig medan jag skriver. Okej? Det är ju det som är Nano, ju.

Och för alla nyfikna så kommer här min makes Nanowrimoråd, alldeles gratis:

Koppla ur backspace-knappen. Koppla ur piltangenterna. Nu finns det bara en väg att gå: framåt! Så fort du önskar radera något (vilket du inte kan, eftersom bakspaceknappen är ur funktion) så skriver du helt enkelt "Backspace" och sen fortsätter du. Fram.

Hans långa harang om att sen programmera ett script som kan förvandla texten inklusive sina Backspace till en färdig text, besparar jag er. Vad vet han om redigeringsprocessen? Han är utvecklare.

Lycka till idag! Jag ska gå från 4068 till 6668 på en dag, vare sig jag vill eller ej! Jag kom fram till att lösningen på mitt problem om huruvida jag ska ha med en persisk familj eller en polsk kvinna naturligtvis är att skriva båda versionerna. Man är väl en wrimo som jagar ord, eller hur?

4 kommentarer:

Kära Syster sa...

Älskar din mans idé! Hur bra som helst ju:)

Jag laddar för att ta mig från mina futtiga tretusen-nånting ord till dagens kvot på över sexkundra. En halvmara.

Kram!
/A

dorro sa...

Hahahah! Så typiskt honom att komma med en sådan lösning och jag kan riktigt höra den långa versionen om scriptet.

Och du, ge upp är inte ett alternativ! Skriva! Skriva! Skriva! är vad som gäller. Görsmart att skriva båda versionerna ju!

Jag är uppe i 6456 ord och då har jag inte skrivit något än idag. Jag känner mig nöjd!

kram kram

Vilse sa...

Anna: Verkligen en halvmara! Se till att det finns drickstationer längs vägen. Jag hejar på!

Dorro: Du bara skryter och skryter. =)

dorro sa...

Vill du komma hem till mig på teparty imorgon eller? Va? Tycker du ska se till att vara lite trevlig faktiskt ;)