onsdag 24 april 2013

Dagens citat

En klok författare, James Michener, ska ha sagt: I'm not a very good writer, but I'm an excellent rewriter.

Varför säger jag detta just idag? Är det för att sporra kompisen som sitter i redigeringsträsket? Delvis. Är det för att klappa mig själv på axeln efter all (lyckad?) redigering jag ägnat de senaste åren åt? Absolut inte.

Det är för att förmå mig själv att börja skriva igen. Bara börja. Börja.

På vackert vis försöker jag förmedla följande budskap: Vilse, det måste inte bli rätt med en gång, men det måste bli något. Idag. Det måste bli ord på papper idag. Massor.

Annars kommer du snart att tappa förståndet och det finns det ingen som vill se.

2 kommentarer:

Kära Syster sa...

Underbart! Jag tar åt mig, tack för sporren!

/A

Vilse sa...

Bra. Hoppas du är nöjd med ditt dagsverk.