fredag 11 oktober 2013

Tagit stora klivet

Då var det gjort!

Vilse är anmäld till årets Nanowrimo. För en gångs skull sitter jag inte mitt upp i ett stort romanprojekt, utan befinner mig lite mellan stolarna. Dessutom har jag ett färdigt synopsis till en roman jag längtat efter, men aldrig funnit språket till. Språket är för svårfångat, jag vill för mycket och allting låser sig.

Vad behöver man då? Man behöver Nanowrimo! Man måste ju vara med ett år och prova i alla fall. Jag skriver ju 50 000 ord på en månad när jag väl skriver, så varför inte få ett helt community som sluter upp och peppar? Jag ska följa lektörens råd och slappna av och bara skriiiva. Sen kommer jag ha en start att gå vidare med.

Vill ni också vara med? Anmäl er här. Vill ni bli nano-kompis med mig? Jag heter VilseH, på Nanowrimo som på twitter och enligt Maria är svenska hashtagen #nanoswe. Läs gärna Marias inlägg på Debutant, det var det som kickade igång mig.



Då så. Då har man att göra. Skicka iväg en relationsroman för att sedan glömma den och skriva en annan. 

Att skriva är förlagsväntans bästa medicin.

9 kommentarer:

dorro sa...

Hurra! Jag är med. Anmälde mig inatt. Jag heter dorro. Obviously! Titel på det jag ska skriva är "Potatisen". Att jag ska skriva 50 000 ord känns helt overkligt men nu är jag peppad.

Heja oss!

Vilse sa...

Det kommer bli störtroligt! Heja dig som vågar språnget för första gången och heja oss som gör det ihop!

Kära Syster sa...

"Tekoppen" och "Potatisen"! Hahaha, det är låter så himla fint ihop!

Jag har också anmält mig – för första gången! Medan jag höll på med användarnamn och sånt (Kära Syster heter jag förstås), höjde Lillstrumpa ett öga och sa att hon också ville vara med. Men fatta vad fint!

Heja på henne lite är ni snälla. Det är bara att spamma vår blogg med hejarop och den som har hennes telnr kan bombardera med sms, det är helt okej.

Trevlig helg!

/A

Vilse sa...

JAA, klart Lillstrumpa ska vara med!!! Jag döper oss här och nu till NanowrimoDebutanterna! Ett stort gäng kreativa kvinnor som gör ett försök med något nytt, tillsammans!

Hörde du det, Elin? Jag ska messa också. Lovar.

ODYSSEA sa...

Åh, vad roligt det låter! Heja, heja! Ska bli spännande att följa!

Vilse sa...

Hej och välkommen hit Odyssea - du vågar också klivet idag och visar dig i kommentarerna. ;)

Nanowrimo ska bli jätteroligt! Ska bli ljuvligt att släppa allt och skriva något helt NYTT och dessutom i de bästa av sällskap! Du ska inte vara med du också? KRAM på dig!

ODYSSEA sa...

Just nu är jag busy busy... Men en dag! Då chockar jag mig själv och anmäler mig!

Under tiden är jag avis på er andra. Vill också skriva NYTT!

Kramelikram!

Vilse sa...

Kära Odyssea, jag förstår dig FULLT UT! Efter att ha redigerat en trilogi och en relationsroman igen och igen, ska det här bli läskigt uppfriskande!

Lugn. Det ordnar sig. sa...

Hurra! Det ska bli så roligt det här! Jag heter ms half-marathon, för jag tänkte skriva 25000 ord.