tisdag 29 oktober 2013

Jo. De är spikade.

Ångest, vånda, ordvänderi. Terrorisera lillasyster på chatten dag som natt.

Men nu. Titlarna på serien är spikade. Ett telefonsamtal där båda alfaläsarna deltog i samtalet samtidigt, var vad som krävdes för att få fason på den rackare som krånglade.

Jag har bytt titel på fyra verk. Jag är nöjd.

Och till alla er som kommer att tycka att jaha, det lät ju lite klycshligt eller fånigt eller barnsligt: Det här är fyra barnböcker. Böcker som ska läsas av Barn och Unga. Böcker som ska säljas till Barn. Okej? Målgruppen var nyckeln hela tiden och anledningen till att jag strök de två förslag som jag gillade bäst själv. Men det här funkar i de tre parametrar som betyder allt: 

genren (fantasy)
målgruppen (mellanstadiebarn och högstadieungdomar) samt
stämningen i den värld som jag skapat och som är unik för just dessa böcker. 

Även om det låter nytt, låter det hemma.

Så. Nu kan vi fira.

Eller?

2 kommentarer:

Villeosagamamman sa...

Jajamän, här ska firas!! Kanske rent av på torsdag med fika på IKEA? Mentalt korkar jag upp champagnen omedelbums. Jag sniffar succé.

Vilket serienamn blev det då? Jag håller på H.

Vilse sa...

Håller du på H? Originalet? Hm. Nä. Det är ju redan taget? Jag gillar nya serienamnet. Bara osäker på den där enda titeln av och till - och dessutom föredrog dottern den poetiska versionen framför den barnsliga. Gah. Kommer bli gråhårig.