onsdag 9 oktober 2013

Dagen i superlativer

Mysigast: De två minuterna kring middagsbordet då där fanns samtal istället för bråk kring soppa, knäckebröd och fruktsallad.

Mest nostalgiskt: När dottern övade sin nya pianoläxa My heart will go on, och jag inte bara kom att tänka på biokvällen 199X då man såg filmen första gången, utan alla kvällar vi lyssnade igenom Titanicsoundtracket när nämnda dotter var ett år och vi använde James Hornbys musik som sövningsmedel. Kväll efter kväll efter kväll.

Mest kreativt: De fyra timmarna vid väninnan Es piano när vi tillsammans tonsatte något jag skrivit. Jag kom med förslag på hur jag tänkt mig texten i sång och hon lade - utan att blinka - världens vackraste pianoarrangemang kring mina futtiga små toner och gjorde det till en överjordisk helhet. Lääängtar till nästa vecka när det ska framföras.

Sist, men inte minst...

Roligast: När jag försökte mig på lite kärlek i köket efter maten, lite traditionell förföringskonst och min man säger "Letar du inspiration, eller? Tänker du bli romanceförfattare du med efter senaste Babel?"

Inga kommentarer: