onsdag 2 oktober 2013

Great minds think alike?

Rejserredigerar ett manus till en relationsroman. 
Bredvid: utskriften jag kladdade i under sommaren.
I knät: datorn med dokumentet.
Ändra, ändra. Ta bort, ta bort, ta bort. Formulera om.

Vad jag älskar mest är när jag redigerat en sida och tittar ner på utskriften bredvid och upptäcker att jag gjort samtliga föreslagna ändringar utan att kolla först. 

Det är då jag konstaterar att det var rätt ändringar.


Vill bara säga att jag inte vet hur det gått till, men jag har plöjt igenom 2/3 av boken på två dagar. Borde rimligtvis vara klar redan i kväll.

Sen... testläsare? Man får se vad som hinns med. Deadline här.

10 kommentarer:

Kära Syster sa...

Men jag dööör! Du är så snabb! Själv är jag himla nöjd med att ha skrivit om första kapitlet under förmiddagen. Snacka om underläge.

Måste verkligen öva på det där med att slappna av och bara skriva...

/A

Vilse sa...

Men då har jag ju en utskrift med ändringar att bara genomföra. Okej? Sen kör jag vekrligen quickfix, quickfix och manuset var egentligen klart redan för fyra år sedan.

Går faktiskt inte att jämföra. Har ju bara småpill att göra.

Men ja. Slappna av var rådet. =)

Vilse sa...

Jo, och så har jag en deadline och en tydlig um, målgrupp. Brukar inte vara riktigt så här effektiv.

Villeosagamamman sa...

Jag kan se om jag kan testläsa. Risken finns dock att jag läser å inte har så mkt djuplodande att säga som vi inte redan sagt. Men jag ger det ett försök.

Lunicrax sa...

Oho! Alltid redo, om du behover mig! :D

Vilse sa...

Theresa: Säkert? Även om du läst boken förut? Har redigerat språket och förstärkt trådar, så det finns många nya korrfel. :S

T och K - jag lägger den i droppen under dagen. Hinner ni läsa (och anteckna korrfel) så vore jag innerligt tacksam. Sen har jag två-tre frågor på scener jag funderar på att skära ner lite till, men det kan vi ta sen/nånannanstans. KRAM!

Lunicrax sa...

Forstas. Har borjat. Harligt! Tills nar behover du den fardiglast?

Vilse sa...

Theresa: Jag uppdaterar den lite då och då (som tidigare ikväll tex). Kan vara bra att veta om du inte kör direkt från droppen utan laddar hem på något vis.

Egentligen skulle den gått iväg på måndag, men det kommer inte hända. Men inom en vecka skulle det egentligen behövas :S Men känn Absolut ingen press, utan jag tar vad jag får. Hinner du läsa klart skulle jag älska att skypea och ställa några frågor. Hade varit härligt att skypea hursomhaver, var en stund sen sist. KRAM och TACK!!

Lunicrax sa...

Japp, dropbox talar om for mig varje gang den blivit uppdaterad, sa jag oppnar helt enkelt den senaste versionen. Laser till och fran jobbet, och sen blir det mest sondag (for jag ska halla ett foredrag pa lordag som val kanske tar lite forberedelsetid). Men det ar skon avslappning att korrlasa dina underbara alster! :)

Lunicrax sa...

Och JA! skype!! :)