lördag 31 augusti 2013

Dzidzia lovar framgång

Kvällen var fantastisk på det vis som bara tjejkvällar med zigernartema kan vara. Under stora ceremonier, vilka innebar att vi fick nya, stora örhängen och var sin lek med spåkort, erhöll jag mitt zigernarnamn. Ett traditionsfast namn, tydligen.

Rupisz. 

U uttalas naturligtvis som O och det sista är ett exotiskt sjeljud. Svensklärarsystern går numera under namnet Keika. Hur fint som helst. Vi är så stolta över våra nya namn.

Keika i nytt örhänge

Dzidzia i mormors sjal. De tre korten är mina.
Spänningen var olidlig, men korten var på min sida. Fick ett hjärter för god stämning på måndagsuppdraget, en joker för oändliga möjligheter och som avslutning den överjordiska klöver dam, som enligt Dzidzia siade om att när mina böcker väl når handeln, finns det framgång att hämta.

Jag ska bli en drottning. I klöver.

/Rupisz

1 kommentar:

Kära Syster sa...

Åh, den som hade zigenarvänner! Bra spått, jag tror också på framgång för dig.

/E