söndag 4 augusti 2013

T minus en natt

Imorgon! Imorgon bär det av på sommarens, årets, nej decenniets mest episka skaparresa! Detaljerna börjar klarna. Bilen är sanerad från bilstolar och smulor. Menyer är skrivna. 

Alldeles för mycket är kvar.

Måste föra över spellistan till usbminne.
Måste packa kläder.
Måste skriva ut en grej som först ska tweakas lite grann.
Måste fundera på vad jag glömt.
Måste kramas med mannen som överges.
Måste packa lite matgrejer.
Måste eventuellt åka iväg med designersystern och fixa en hemlis.

Saker som gått fel: En grej som skulle lånas glömde lämnas över och kommer innebära en liten avstickare imorgon. Men är det allt som går fel är det bra.

Hur varmt ska det vara? Vad ska jag egentligen ha på mig? Funkar det som ligger utspritt på sängen?

Men kära vänner. Jag ska få skriva. I timmar. Utan familj. Jag ska få dinera med fina, skapande människor. Jag ska få snattra i en bil. 

Det blir inte mycket bättre än så här.

4 kommentarer:

Kära Syster sa...

Dator, tandborste, tågbiljett. Det är egentligen allt som behövs. Resten är detaljer:)

/A

Vilse sa...

Så sant, så sant!! (Hoppas du följer Elins exempel och ligger och sover nu!)

Lugn. Det ordnar sig. sa...

Det låter underbart! Hoppas det blir det! :-)

dorro sa...

Nä jag är inte ett dugg avis.