torsdag 29 augusti 2013

En klassisk mall för redigering

Steg 1: Läsa befintlig text.
Steg 2: Fundera på att skyffla runt lite ord och byta några andra. Ser okej ut.
Steg 3: Sucka och göra något annat.
Steg 4: Läsa igenom texten från igår som blev så bra.
Steg 5: Gå tillbaka till dagens text och läsa en gång till.
Steg 6: Leta efter dikter till svensklärarsysterns klass.
Steg 7: Inse att den befintliga texten suger och måste göras om helt och hållet.
Steg 8: Börja fundera på vad det är jag egentligen vill behålla i dagens kapitel och vem som borde berätta.
Steg 9: Undra varför jag inte gjorde det redan på steg 2.
Steg 10: Blogga om det.

3 kommentarer:

Kära Syster sa...

Hehe.

/A

Kära Syster sa...

Klassisk. Funkar varje gång.

/E

Vilse sa...

Den spännande fortsättningen - för jag förstår att ni dör av nyfikenhet - är att jag väntar på att lillasystern ska komma hit och styra upp allting, hon uteblir och allting löser sig mirakulöst när jag förstår att en av delarna ska flyttas fram femtio sidor vilket gör att jag kan slå ihop de kapitel som jag har för handen.

Nu ska det bara genomföras också. Puh.