måndag 31 december 2012

Att summera ett år och blicka framåt

Efter en vecka utan internet är jag tillbaka. Hej.

Idag är årets sista dag. Vilket år!

2012 var året då jag färdigställde nästan tre manus. 2012 var året då jag åkte 50 mil för att träffa andra författare och knöt kontakter. 2012 var året då jag pitchade manus på bokmässan och fick god respons.

2012 var året då jag började ta mig ur min skrivarbubbla och min bekvämlighetszon för att lära mig branschen och kom en bra bit på vägen.

2013 är året då jag ska skriva bokkontrakt. Så är det bara. Jag har bestämt att 2013 är Året då Allt kan Hända (och jag ska se till att det gör det också!)

Så vad gör en liten Vilse på årets sista dag? 

Jo, hon har tagit ut ackord till kvällens shownummer med 9åringen. Övat. Regiserat.

Hon kokar Nyårsgryta på spisen. I två, stora kastruller. Luktar GOTT.



Hon antecknar viktiga ord på ett gammalt kuvert från posthögen, medan 3,5 kilo kyckling kokar i en liter grädde.


 Hon funderar på dukning.

Jag har inte dukat än, men något sånt här kommer det bli. Svart duk, ljus, lila servetter. (Bild av mitt vardagsrum från en tjejmiddag tidigare i år.)


Sist men inte minst planerar hon ett roligt blogginlägg till imorgon, särskilt till Sean, men som nog kan vara intressant för alla.

Gott Nytt År!

3 kommentarer:

Kära Syster sa...

Gott nytt år käraste Vilse! 2012 var året då vi delade en magisk kväll och den ligger högt på listan över bra saker med året som gott. Eventuellt på toppen.

Må 2013 komma med fler dejter. Och bokkontrakt. Kramar!!!

/Anna

Vilse sa...

Åh, vad jag håller med! Jag kan på rak arm inte komma på någon kväll under året som toppar vår dejt. Må det bli fler sådana under detta nya, spännande år som vi nu ringt in.

Kram till dig med!!

Villeosagamamman sa...

Amen!