onsdag 12 december 2012

Lite jädrar anamma

Okej, så gårdagen blev inte som den skulle. Refusering, trasig dammsugare (och smuligt hus), ingen julgran trots jakt på sådan och sen toppades alltsammans med att kvällens julaktivitet ställdes in på grund av kramper. Jag tog en stecolid och gick och la mig men vaknade och hade nästan lika ont.

Idag var det julklappsshopping som gällde, trots att jag fortfarande hade ont. Shoppingen blev minst sagt lyckad. Nästan allt klirrat på bara en och en halv timme. Det är min sorts shopping det!

På vägen hem läste jag lite i Fjärde boken på telefonen. Min älskade fjärde och avslutande bok i serien som varje gång jag läser i den orsakar jordskred inom mig.

Så även denna gång. JÄRNSPIKAR VA BRA DEN ÄR!

Jag började yra om filmatisering, om cinematiska detaljer och skådespelare. Jag pratade om paralleller med Peter Jacksons livsverk och pratade fort, fort, som en karusell tills jag vek mig dubbel i hjärtesmärta och utbrast:

Varför vill ingen publicera det här, det är ju så BRA?!?! Jag DÖÖR! XX DÖÖR! (byt ut XX mot hjältens namn.)

Jag frågade maken vad jag gör när jag fått nej från de tre kvarstående förlagen. Vad gör jag då? Vilka förlag finns kvar? Finns det förlag kvar? 

Och sen började vi prata om att göra en Oskar. På riktigt. Jag har ju lite kontakt med Oskar och det finns halvt uttalade planer där. B-planer. Hur marknadsför man ett sådant projekt?

Det är inte vad jag vill, självklart inte, men om alla i världen säger nej, då gör jag det.

För jag tror på den här serien.

1 kommentar:

Kära Syster sa...

Bra där, det finns sannerligen så många sätt! Det finns nog många andra varianter att testa förutom att "göra en Oskar", men det går absolut det med. Själv har jag några idéer på lut, men jag har ju aldrig ens skickat till förlag, så ska se till med att börja med det. Om jag vågar... Du ser: I SALUTE YOU!

/A