måndag 10 december 2012

Beslutet fattat

Lååång dag av klassmammefix, ännu längre luciafest inklusive städning efteråt. Mycket trött Vilse.

Men där. Där fattade jag beslutet att stänga av Nobelfesten (trots att jag älskar den underbara kombinationen av modern vetenskap i absoluta framkanten med tradition och kulturhistoria) och sätter mig med mitt manus.

Har ju inte skrivit sen i lördagsmorse och känner abstinens komma krypande. Bara deghjärnan släpper så ska det nog bli tusen ord i all fall.

3 kommentarer:

Kära Syster sa...

Go Vilse!
Modigt, moget och mo... nä, där tog det slut på mo-ord.

Jag inspireras som alltid av ditt driv och sätter mig med mitt eget manus. Vi säger så.

/A

Vilse sa...

Moderligt? Modernt? Moderiktigt? Känns inte helt hundra, men bättre än mordiskt.

*återgår*

Kära Syster sa...

Hehe. *mordisk*
Det är annars på pricken såsom jag känner mig. Som om jag är mitt i ett never-ending krig och det är texten mot jag. Vill slakta tangentbordet. Ungefär så.

/A