tisdag 11 december 2012

Tre borta, tre kvar

Stort tack för det fina manuset . Så skrev de. Med utropstecken och allt.

Men de måste tacka nej förstår ni och de kan ju inte tala om varför. 

Tre kvar, varav de två som jag hoppas på mest kvarstår bland de tre. Om en vecka är det tre månader sedan som jag gick till posten. Tre månader borde räcka.

Jag är inte mycket till tämjare jag.



Fy. Nu känner jag hur jag vill lägga ner. Varför utsätter jag mig för detta? VARFÖR lägga tusentals arbetstimmar och ännu mer ångest och tid borta från MIN FAMILJ och mina snälla vänner för DET HÄR? För att bli ratad och sen kanske, om jag orkar, skriva en annan roman till våren att pigga upp mig med som också kommer ta hundratals arbetstimmar borta från min familj men som ingen kommer ge ut heller.

Just nu vill jag bara skita i alltihop.

Just nu känner jag att ingen får läsa mina böcker någonsin igen. De är MINA. My happyplace. Tji fick ni.

4 kommentarer:

Kära Syster sa...

Här skulle jag vilja bounce:a tillbaka din egen kommentar från Pernillas inlägg på Debutantbloggen. Den sista delen, that is.

Vi måste skriva. Det är skit ibland, men vi måste. Nu siktar vi in oss på de tre som är kvar tycker jag. Ingenting annat räknas än det enda förlag som faktiskt slutligen nappar.

Kram!
/A

Vilse sa...

Jag visste att du skulle säga det. Ajan att jag skrev det just imorse.

Jag var okej fram tills min dammsugare plötsligt gick sönder (min helt nya, som jag köpt helt själv utan makens inrådan) och jag plötsligt började gråta för att jag tydligen inte ens klarar av att köpa dammsugare på egen hand.

Så kan livet vara ibland. Just vill jag inte ta nya tag och sätta mig med min superroliga scen som jag påbörjade imorse, jag vill bara köpa julgran och sen beundra den.

Men tack. Verkligen. <3 Hoppet är alls inte ute än. Egentligen.

Lunicrax sa...

Det skulle kunna vara tusen anledningar till att de inte publicerar - oeniga lasare, dalig ekonomi, brak i slakten som ager bolaget. Koncentrera dig pa utropstecknet, och ingenting annat! Och pa hur manga refuseringar kanda forfattare fick innan deras alster publicerades, t ex J.K Rowling... (hittade inte siffra just nu, bara att "several" forlag refuserade henne innan Bloomsbury tog sig an forsta HP-boken. Och dammsugare ar dumma, sa ar det bara... Precis som min dator imorse... usch. KRAM!

Kära Syster sa...

Å men stackare! Och jag kände att jag inte alls borde vara för peppig och hejjig. Ibland suger livet skit och då är det okej att stanna upp och vara förbannad. Eller vända uppmärksamheten mot någonting helt annat. Hursomhelst låter det som en riktig pissdag och jag hoppas att du får ut en ny dammsugare på garantin (vilket borde vara superlätt förutom den lilla detaljen att släpa åbäket till butiken).

Nåväl, det jag mest ville påpeka är att jag tycker du gör rätt i att skita i allt skrivande ett tag. Man måste faktiskt inte klamra sig fast vid positivt tänkande varje sekund.

En till kram!
/A