onsdag 5 december 2012

Beresta läsare?

Research. Ibland måste man ta tag i det för att komma vidare. Därför läser jag om Paraguay. Det var tio år sen sist, men nu är jag där igen och det känns lite roligt faktiskt.

Jag snubblade över nya fakta som kändes minst sagt användbara. Det finns ett örtte som heter mate som dricks i stora mängder i regionen och då undrar jag ifall det är någon som hänger här som druckit sådant te någon gång. Någon?

Ni förstår jag skulle vilja veta hur det smakar, men google ger inga svar.

5 kommentarer:

Lunicrax sa...

Det ar mojligt att jag smakade det nar jag var i Peru - det later bekant, men jag minns inte om det var det el nat annat (det var ju 11 ar sen). I vilket fall sa minns jag att det jag smakade inte var sarskilt gott… Men det hjalper ju inte sa mkt. Men jag hittade denna lanken: http://livelonger.hubpages.com/hub/What_Does_Yerba_Mate_Taste_Like

Vilse sa...

Men du är ju värd din vikt i guld!! TACK! Har lusläst alla kommentarerna och hela sidan. =)

Villeosagamamman sa...

Jag drack grönt te igår (mamma sa ju att det var bra??). Grannen tog med sig det och ville prova det i mitt sällskap. Det doftade fullständigt förföriskt fruktigt och var det beskaste jag nånsin druckit. Ättika och bittra örter! Gissningsvis. Blä iallafall.

Vilse sa...

VSMamman: Håll dig till roiboss låter det som. Mitt mangostan har bara en påse kvar och bryggaren är fortfarande mystiskt försvunnen.

Åt choklad utan te igårkväll. Skrev inte en rad. Skyller på teet.

Helena sa...

LIllassyster Sofia och hennes man dricker mate-te varje dag. Han har bott därborta nånstans (kommer inte ihåg vilket land) och har druckit det sen dess.
I somras när de var här smakade vi pliktskyldigast allihop. Barnen höll på att spotta ut det. Vi andra drack det...Gott var det inte. Men man ska ha massa socker i, och då går det att dricka. Smakar liksom bara...beskt på nåt sätt.
Men som sagt fråga Sofia o Derek om du fortfarande behöver hjälp! De kan ALLT om det här. Åker mer än en timme för att komma till affären som säljer etc.