torsdag 1 november 2012

Vanliga torsdagsbryderier

1118 ord senare sätter jag mig med bokens kapitelöversikt. 1118 fantastiska ord skrivna i arla morgonstund, laddade av tonårsfrustration och konungsliga plikter.

Men var ska jag lägga dessa nya ord? Hur gör jag om kapitlen? Eftersom kapitel 12-18 är helt färdiga, ger jag mig nu i kast med kapitel 5-8. 9-11 är nämligen under kontroll och kommer först skrivas efter mitt besök på Göteborgs Historiska Fäktningsförening. Kapitel 19-24 kommer att bli mitt pris, det jag skriver när början är klar. 19-24 består endast av E P I S K A  sidor (i ordets sanna bemärkelse och inte det där urvattnade som folk slänger sig med jämt numera). Slutet är jag inte orolig för.

Och början på den här andra boken börjar se sagolik ut. Den har alltid varit bättre än början på första boken, men nu är den nästan fööör bra.

Hur ska jag få plats med så mycket i så få kapitel? Är det dumt av mig att klämma in mer?

Nej, det kan det inte vara. Vi älskar ju den här nya tråden.

4 kommentarer:

Kära Syster sa...

Det luktar mästerverk ända hit till östkusten.

Igår kollade jag tågpriser till Gbg i början av december på grund av plötsligt behov av att komma bort. Och nu vill jag åka dit ännu mer och prata kapitelindelning med dig. Fy farao vad välplanerad och systematisk du är! Mina "kapitel" är mer som "tja, här känns det som att det börjar en ny grej och här tar den grejen slut så okej då är det kanske ett kapitel eller bara ett stycke eller whatever." Är inte riktigt där du är än.

Kram!
/A

Vilse sa...

Kom! Du kan bo hos oss om du vill, och vi kan snacka ikapp över en brie, skriva, promenera... Helt på riktigt: känn dig välkommen.

Kära Syster sa...

Jag blev så till mig över inbjudan att jag glömde svara. Tydligen. För ÅÅÅÅÅHHHHHH, vad det skulle kunna bli av. Helt på riktigt:)

Vi hörs!

/A

Vilse sa...

Kul! *sätter igång att skriva mentala att-göra-listor*

Vill bara förvarna om att vi bor i ett radhus med ca två rum för lite, men det är garanterat billigare än vandrarhem och dessutom mysigare, juligare (i dec alltså) och mer inspirerande. (Vi klämmer in barnen i samma rum så får du eget, no worries.)

Hoppas det finns datum som passar. Kram!