onsdag 28 november 2012

Advent

Avklarat: Veckohandling, tvätt och sjukhusbesök.
Kvar: Adventsfint.

Tvååringen ser på Narnia (som alla vet är den officiella jul-filmen) och sexåringen är hos sin bästis. Kvar är jag, nioåriga dottern och hennes lista.

Listan på adventsfixandet.

Dammsuga, dammtorka, putsa, stryka gardiner, byta gardiner, adventsljusstakar, röda dukar, stjärnor. Krubban och tomtarna får kanske vänta till söndag, om det går att hejda nioåringen.

Hon går med listan och pennan bakom örat och bockar nogsamt av varje färdigt moment.

När hela listan är avklarat och potatisgratängen som ännu inte är gjord ligger i magen, då kommer mannen ta barnen till simhallen eftersom det är onsdag.

Och då ska jag skriva.

I ett hus som är adventsfint.

Måtte det bli produktiva timmar.

4 kommentarer:

Kära Syster sa...

Känner mig plötsligt lite crazy som kör lite på måfå, utan lista. Men så har jag ingen sån där utomordentlig listansvarig här heller. Hoppas, hoppas att det blir advent ändå:)

Tonight, tonight! Jag skriver nu och städar ikväll istället. Flytet är inte riktigt på sin plats än, men jag producerar äntligen i alla fall. Kom igen nu Hanna!

/A

Unknown sa...

Vad mysigt det låter. Hon är duktig din nioåring!

Vilse sa...

Anna: jag tror det släpper!! Scenen som spökar i fyra dagar är skriven. PUH! Måtte det lossna ordentligt...

Dorro - Det var mysigt. Hon var jätteduktig att putsa fönster och koppla in adventsljusstakar. Nu är här fiiint. Varenda tomte framme.

Och just det, Anna: Hur blir det med den där Göteborgsresan i nästa vecka? Hur fint ska jag städa?

Kära Syster sa...

Nämen nu skämmes jag. Jag har tänkt ringa jättelänge, men det har jag ju inte gjort. Det hände sig att jag skulle filma i december, så då släppte jag Gbg-idén (utan att meddela dig) och sedan ställdes filmandet in och då var jag redan förvirrad över vad jag egentligen ska göra i december...

Hemskt ledsen och... Äsch, jag ringer någon dag!

/A