tisdag 24 september 2013

Bokmässeveckan: plan och upprop

Dra på trissor, nu är den här: Bokmässan! Nu följer ett antal hysteriska, roliga dagar.

Imorgon onsdag: Vicka på skolan (yay!), köra dotter till pianolektion, vara med på stora dagen på barnens skola och grilla korv/kränga fika. Kom ihåg: Baka fika att skänka till skolan.
Torsdag: Städa huset gästvänligt, laga mat, avsluta med manusträff/tjejkväll. Kom ihåg: Köp ostar. Kanske baka äpplepaj också?
Fredag: Utvecklingssamtal på förskolan. Gå på bokmässan med svensklärarsystern. Hälsa på väninnan E i monter och mumsa choklad, Hälsa på hos Hoi. Debutantbloggsmingel, pitch, äta ute efteråt i finaste sällskap och sakna den som fattas. Kom ihåg: Boka bord, välj klänning, köp strumpbyxor. (Jo, tror jag måste ha klänning på fredag.)
Lördag: Åka ut till sommarhus vid havet och träffa kompisarna från gymnasiet på årlig träff över obscena mängder fika och godsaker. Kom ihåg: Välj klänning. Gör knytkalassallad. Öva in repliken: Vad roligt att din sambo kommit ut med en bok i år, får jag titta? och låt trovärdig. Undvik frågor om egna, uteblivna förlagsframgångar. 
Söndag: Gå på bokmässan själv, i egen takt. Se allt. Ta in allt. Köp böcker. Hälsa på E igen och tigga mer choklad. Kanske träffa bästa skrivarkompisen på eftermiddagsfika någonstans och pusta ut. Kom ihåg: Prata med de där förläggarna som sitter på manus och få dem att förstå vad som är det enda rätta. 

Okej. Då är jag redo.

Och nu: ett litet upprop. Kommer vi ses där?

8 kommentarer:

Kära Syster sa...

Tycker mig ana mig själv insmugen lite varstans i planeringen, så JAJAMEN VI SES PÅ BOKMÄSSAN!

KRAM!
/A

Lugn. Det ordnar sig. sa...

Ja! Jag kommer också vara där. Dock bara på fredagen. Även jag tänkte mig att svänga förbi Hoi på förmiddagen, antagligen också gå till debutantbloggsträffen. Så kanske ses vi, det vore jättekul! :-)

/Liv

Vilse sa...

Nä, vad säger du Anna, kommer vi ses? =) Du har inte någon åsikt på det där med osten och äpplepajen? Och det är inte så att du planerar mejla mig något relativt snart?

Liv - ja! Ska bli jättekul att träffa dig! Då ses vi på debutantbloggsminglet kl 15. Som det ser ut kommer jag ha på mig klänningen som skymtas i följande inlägg: http://vilsesjimmybok.blogspot.se/2013/04/jag-borjade-grata-pa-sidan-126.html

Hoppas vi hittar varann. Jag kommer nämligen inte se alltför vilse ut. =)

Kära Syster sa...

Nej, jag kommer ju inte! *gråter floder och hulkar* Så sjukt dålig stil av mig. Hade varit himla fint att ha reunion och äta en massa ost, men det får bli en annan gång.
Mycket imponerad av schemat, låter som ett fantastiskt veckoslut!
Kram,
ELin

Vilse sa...

Mycket dålig stil, faktiskt. Jag vill ju höra dina låtar igen, skratta med dig igen, höra om skolan och allt!

Men. Jag får försöka överleva utan. Den stora frågan här är inte varför du inte kommer ner (eftersom jag förstår att det blir knepigt när Anna jobbar så mycket och får resan betald och inte du och du går i skola och allt vad det är) utan frågan är: NÄR kommer vi ses istället? *funderar över Stockholmsresa*

Villeosagamamman sa...

Elin, du är saknad redan i förväg. Du skulle inte kunna ta och spela den där valsen på torsdag vid 8-tiden, så kan våra andar liksom mötas i etern på nåt vis?

JA, JAG KOMMER. På skolans stora dag och korv/fika-krängning, på vick-skolan, på torsdag kväll och på fredag. Apselut! Jag påbörjade bokmässekjol kl 23 ikväll. Man får se om den hinns med.

Ååhåhååå vad kul vi ska ha! Puss!

Lunicrax sa...

later fantastisk! Alskar din humor forresten, ang gymnasietraffen :) Ah, onskar jag kunde ga pa bokmassan. Min stora stjarnmonter vore isf Kalle Anka, med varldens baste tecknare Don Rosa pa besok. Lol.

Vilse sa...

Theresa: Jag såg Don Rosa när vi gick förbi den montern! Hade jag vetat, hade jag kunnat hälsat på honom för din skull. Ack, någon gång, eh? Kram!