tisdag 25 juni 2013

Skrivandet och sommarlovet

Fulla dagar är det där ute, i Vilses vanliga liv. En märklig känsla kryper fram: det är inte bara mina barn som växer upp, mina föräldrar blir dessutom äldre. Underligt.

Jag skriver lite på mina kapitel i bok3 och tycker hjälten är hemskt söt när han blir upprörd. Vid sidan om funderar jag på att skicka in den där mysiga relationsromanen som jag skrev för några år sen. Måste kanske damma av den först, en lockande idé. Men jag tänker också en hel del på Boken som Ligger på Lut, som jag arbetade så hårt på för ett tag sen, men sen kände att den behövde vila och marinera sig. Nu ser jag nya möjligheter. Att skriva novellen öppnade ögon och portar. Det kan bli något stort.

Men mest sitter jag på min nya altan medan familjen bekantar sig med vår nya familjemedlem, den enda jag ger er namnet på.

Låt mig presentera: Mattis.


Uppdatering: Och nu fick jag just mejl från lokaltidningen som fått tips om mig som krönikör inför hösten.  Spännande!

4 kommentarer:

Kära Syster sa...

Men åh vad söt han är lille Mattis!

Hörru, augusti närmar sig med stormsteg. Vad ska du skriva på då egentligen?

/A

Vilse sa...

Ja, han är inte bara världens sötaste kaninunge utan dessutom rysligt snäll och sitter gärna i knät och gosar timme efter timme.

Augusti: jo, det finns nog en tyst förhoppning om att Boken som Ligger på Lut ska ha tagit över till dess, men blir det bok3 så går det utmärkt det också. Den är trots allt min favorit. Du då??

PS. Jo, jag satt på projektorbalkongen en lång stund på midsommardagen och tog in framtiden. Luktade och smakade den. Funderade på om du var nöjd med att ta den andra stolen eller om du ville ha den som jag satt i. Undrade om vi kan få med oss någon fotpall ner, för fötterna blir trötta annars. Mhm. Gick fint att visualisera.

Vilse sa...

Ber om ursäkt för att jag började varje stycke med Jo/Ja. Hjälp vad enformigt! Här krävs skärpning.

Kära Syster sa...

AAAAAHHHHHHH!

Är himla trygg med att du redan "tagit in" platsen. Vem vet, vi kanske även landar utomhus?

Blir alldeles FNITTRIG av att jag ska få sitta där bredvid dig, oavsett vilken stol det blir!

Det kan mycket väl hända att jag jag fortsätter att skriva på den gamla vanliga. Det är oerhört mycket som jag vill redigera. Tror jag. Alternativt påbörjas skissen för nästa projekt. Det sväller i huvudet varje dag och formas sakta men säkert till en helhet. Bra bägge två:)

/A