söndag 23 juni 2013

Olika slags kreativitet

Jag har många kreativa människor i min närhet. Massor faktiskt. En av dem är svensklärarsystern som i smyg drömmer om en egen klädkollektion. Långt utanför klassrummets väggar, har hon ett huvud fullt av kjolar och klänningar, tyger i olika färger och material, knappar, spetsar och asymmetriska volanger. I det landet tillbringar hon en hel del tid och där ser hon fram emot mina besök och applåder. 

Häromdagen lånade hon en bok av en designer. Den innehöll mönster, foton och inspirerande, underhållande text. Fråga mig inte vad designern hette, för det minns jag inte. Jenny kanske. Någonstans i inledningen fanns tips som underlättar arbetet och min syster och jag konstaterade - igen - att många av råden spänner över  fler kreativa områden än sömnad. 

Tips 6 till exempel. Hur skulle man kunna skriva utan?


2 kommentarer:

Kära Syster sa...

Min favorit: robotdansen! Svårt att få till när man skriver bara:)

/A

Vilse sa...

Jo, den skulle man kanske kunna få till på väg till köket där man ska hämta nåt mer att småäta. Kan funka. Kanske ger energi?