tisdag 15 januari 2013

Nu ska jag röja i köket

Blossande, lite svettig, lättad, slutschasad. Sådan springer jag i mål och stänger dokumentet. Dagens skrivmål blev klart och likaså kapitlet. 

Ondskan förlorade den här ronden, det är allt jag avslöjar om handlingen.

Jag har tagit mig igenom den gamla texten och strukit och strukit och flyttat och flyttat och försökt minnas alla nya meningar, fragment och repliker som jag närt under de senaste veckorna. Jag har lämnat luckor, tappat ord och börjat om. Jag har kämpat med gestaltning och segrat. Nu är det klart. Färdigfilat.

Sängen kallar: Gå och lägg dig, det är en dag imorgon också. Sant.

Men först väntar det där som jag skjutit upp. Disken.

2 kommentarer:

Kära Syster sa...

Bra där! Nu går jag genast och lägger mig så jag är pigg nog att ta tag i mitt eget manus med din energi i morgon.

Natti!
/A

Vilse sa...

I am on fire! Tvåtusen ord före klockan halv tio på morgonen, det måste väl ändå vara något sorts världsrekord? Jag kommer bli klar med ett kapitel TILL idag, trots att det inte riktigt var meningen.

*skickar skrivarflytet vidare genom Sverige, hoppas det ska smitta alla som vill ha* Som jag har längtat efter att komma hit, efter dagar av textstirrande. No more.

Skrivardejt idag, yes?