fredag 18 januari 2013

Många bollar i luften

Suck och stön fågelfrön för barnens klasskompisars mammor som ringer och ger mig hjärtklappning och inte är förlag. Aaaah.

Att göra idag (förutom vänta på telefonsamtal som inte händer):
- Lämna sonen hos mormor och morfar
- Plocka fint
- Dammsuga
- Duka fint
- Skriva blogginlägget jag skrev i huvudet igår som (som vanligt) hänger ut både mig och mina karaktärer, men som ändå tillför något intressant till den här bloggen (kan bli imorgon också)
- Genomföra födedelsedagsbarnets fnittriga tjejmysparty
- Ha yogakväll med bästisen när nioåringarna somnat.

Dessutom fortsätter jag skriva i varje ledig minut, med eller utan tangentbord vid händerna. Det är så många ord att välja, fila på och beundra så här i slutskedet. 

Har bara fyra och en halv scen kvar på den här boken. Wow.

Men dagen kan inte annat än bli fantastisk eftersom det var andra dagen i rad som jag vaknade till fanmejl och lovprisning (den här gången från underbara svensklärarsystern). Kommer ju bli outhärdligt högfärdig snart.

5 kommentarer:

Kära Syster sa...

Outhärdligt högfärdig, hihihi. Kör på bara! Det är helt galet hur mycket du skriver, jag blir alldeles vimmelkantig av din hastighet. Och jag veeet, det där med att pillra med ord och innebörd. Nyanser... mmm... Det är så lätt att fastna i det där, jag måste slita loss mig och fokusera på att få storyn nedskriven. Sen kan jag grotta ner mig i det där roliga...:)

/A

Vilse sa...

Jag är rätt vimmelkantig jag med. =)

Kör på, knyter det sig och du vet att du behöver någon supertjusig metafor just där så bara skriv XX och gå vidare. Gör man så, brukar gestalningen lägga sig när man går tillbaka och efter tillräckligt många ord behövs inga XX. Det blir rätt nästan med en gång. =)

(Har för övrigt slitit ut min erase-knapp på tangentbordet. Är det måttet på skrivande, eller vad?)

Kära Syster sa...

Hahaha, tangenten vill jag se bild på!

/A

Vilse sa...

Syns inte på bild. Det är plupparna under brickan som slitits ut/gått av, så den vippar när man trycker på den. Inte alls jobbigt.

Villeosagamamman sa...

Du är värd all lovprisning. Bara fyra o en halv scen? Galet! borde betyda meeeeeeeer ljuvlig läsning för ett ivrigt fan. Men jag har tålamod, vimmelkanta dig inte för min skull, haha. (As if). Puss!