måndag 1 oktober 2012

När bollen rullar

För någon vecka sen skrev jag om fördelar och nackdelar med att vara en målmedveten, hårt arbetande, ickeromantiserande författare.

Låt mig nämna ytterligare en fördel: man kan komma att möta en redaktör och få prata om sitt manus. *ler*

Nej, nej, bli inte hispiga, jag har inget bokkontrakt, men vi rör oss i rätt riktning. 

Jag kom dit och fick fem minuter att presentera mitt manus för en redaktör till ett förlag här i Göteborg, en redaktör som är ute efter nya barn- och ungdomsböcker. Jag var självsäker, ödmjuk och rutinerad. Jag berättade om min serie och hon ställde frågor. Hon verkade nöjd med svaren. Det hela slutade med att hon sa: Jag läser gärna, och sedan gav mig sitt visitkort så att jag kunde mejla henne manus. 

Det har jag redan gjort.

Bollen är på väg ner för slänten nu. Den börjar få upp fart.

3 kommentarer:

Lovable sa...

Well done! Håller alla tummar och tår för dig! Kramar Helena

Unknown sa...

Jag är såååååå glad för din skull! Den där bollen får gärna fortsätta rulla och snart har de tre musketörerna gjort det igen!

kram

Lunicrax sa...

WOHOOOWWW! Superduperspannande!!!!!!!!! :D KRAM!!!