söndag 28 juli 2013

Oumbärligt manusbunttips till Anna

Frukosten är slut. Manuset framplockat. Jag sitter i syrénbersån efter ett par dagars intensivt semestrande och vilar mina fötter och tankar. I björken över mig hörs duvors kurrande och inne i huset drejar äldsta dottern med svärmor. Det fläktar skönt och jag tänker att jag älskar min vita sommarkjol. Den är så sval.

Det är en sån dag när sval är bra.

Vill bara tipsa om den ultimata lösningen för fraktande av manusbunt, inköpt på Biltema (fyra stycken för 19 kr eller liknande). Se så fiiiint det ser ut, och så smaaaaart man kan organisera sig. Du får plats med cirka 100 sidor i en ficka inkl penna. 

Just saying.


Så iväg till Biltema med er!

5 kommentarer:

Kära Syster sa...

Sweeeeeeet!!!

/A

Vilse sa...

Eller hur?? Sen kan jag ju tillägga att jag har ett par extra om du vill få, men det hjälper ju liksom inte resan från Stholm tänker mig.

Kära Syster sa...

Måste genast ta tag i lite skrivarplanering. Med trasig telefon är jag alldeles avskärmad och verkar tro att jag kan vara i semester-mode hur länge som helst.

Den här veckan: Läsa manus och göra skrivarplan för nästa vecka. Därmed: Klura ut huruvida ha med sig utskrifter eller inte.

/A

Vilse sa...

Självklart! Här måste man planera vad man vill använda sina skrivardagar till. Organisera sig.

Själv ligger jag lite efter. Har ett par saker jag vill få gjort före resan som jag tänkt göra ikväll, men jag vakande nyss på soffan. Somnade vid nio. Hoppsan.

Jobbigt med telefonen. När kommer en ny tänkas dyka upp (med samma/annat nummer)? Inser just att jag inte kan nå dig på telefon längre. Å andra sidan har vi ju redan avtalat tid. :)

Villeosagamamman sa...

Men hello, gammalt! Såna där mappar har jag använt i åratal. Fast till stämplar, hahaha.

Jag måste åxå sätta ordentlig fart och planera skapandet. Det kommer att bli svårt men är mycket nödvändigt om jag inte ska bli tvungen att ta med mig hela syrummet, vilket verkar lite omständligt.