söndag 21 juli 2013

Favorit om skapande

Jamie Cullum, i en artikel om hur han tillbringar sin helg:

At any point on Saturday or Sunday, I might head into the music room to do some work because the ideas don’t stop coming just because it’s the weekend. I even get up in the middle of the night to jot down ideas or sing something I’ve thought of into my iPhone recorder. If something is really niggling away at me, I’ll want to shut myself away and get on with it for a while. On the whole, working makes me very happy so it’s never a bind, but if something isn’t going right, I get very grumpy. When I’m on tour, I always romanticise writing and forget that it’s actually very hard. I spend hours in a state of self doubt, banging my head against a brick wall and making a million cups of tea.

Känner igen allt från att spara ner idéer på telefonens recorder till banging my head against a brick wall.

Sådant är skapande, oavsett om det är musik, böcker, tavlor eller kjolar. Efteråt romantiserar jag gärna och minns stunderna när jag var very happy men sanningen är att det är svårt och det är inte säkert att trettio chokladbitar eller tio koppar te hjälper det där självtvivlet. Fråga min man om jag också blir grumpy. Jo tack. 

2 kommentarer:

Kära Syster sa...

Mitt i prick. Klok snubbe, den där Cullum.

/A

Vilse sa...

Jag säger ju det. Källan till all visdom.