fredag 11 maj 2012

Nya världar

Sofia skriver idag på Debutantbloggen om sin andra bok, den man skriver när man har debuterat. Hon skriver vackert om de där magiska stunderna när saker faller på plats och man går från bokidé till att man faktiskt har en plan och faktiskt vet vad man ska skriva. Underbart. Vet precis hur lycklig hon är och njuter lite av att jag känner till den känslan.

Men jag måste säga att jag blir lite avundsjuk. En ny roman. Helt ny. Det var inte igår jag skrev en sån. 

Jag har ägnat det senaste året åt omskrivningar och jo, ett helt nytt manus men i samma värld, en uppföljare. Jag insåg när jag läste Sofias inlägg att jag faktiskt ser fram emot dagen då jag har alla fyra böckerna i min serie i bokhyllan - inte bara för att det betyder att jag lyckats publicera dem och att alla kan läsa dem - utan för att det betyder att jag äntligen får ge mig in i helt nya, ännu outforskade världar att gå vilse i. Världar fulla av personer som jag nu inte känner till, men som jag kommer älska och som kommer berika mitt liv och skrivande på nya sätt.

Livet är helt enkelt fullt av saker att se fram emot!

Inga kommentarer: