tisdag 1 maj 2012

Fjärilar i huvud och mage

Mitt manus Fjärilshuset är i händerna på min väninna E, kompositören. Hon ska skriva musik till och sen ska manus till förlag. Igår var jag hos henne för att lyssna på kärleksvisan som jag ska skriva text till. Åh, vad den var vacker! Hennes händer över klaviaturen, hennes övergångar, stämsången. V a c k e r  t.

E pratade lite om Fjärilshuset och hur hon känner att hon lär känna mig genom boken, hur hon tror att läsare som älskar musik kommer att älska boken, hur vacker och spännande den är. Hon tror på mitt manus!

Hon är upptagen med planering av sin sons bröllop och allt annat som tränger på i livet, men jag tror ändå att jag snart ska få höra musiken som min karaktär Anna skriver i boken. Jag tror inte ni förstår hur jag längtar efter att höra den. I huvudet pågår (vid sidan om redigeringen jag egentligen gör av annat manus) viss redigering  men fjärilarna har nu spritt sig till magen. 

Det här är på riktigt. Snart ska vi se hur Fjärilshuset klarar sig därute. 

Inga kommentarer: