lördag 19 maj 2012

Ketchupeffekten

Hela veckan har gått utan att jag rört tangentbordet. Jag har läst mina texter, jag har stirrat på mina texter, jag har stirrat på ansamlingen bilder och citat som pryder området kring mitt skrivbord. Jag har tänkt och tänkt och klurat och släppt alltihop helt och hållet för att skriva en låttext (se det här inlägget). 

Och så nu. Plopp!

Har ni hört talas om ketchupeffekten? Så kommer inget, så kommer inget, så kommer inget, så kommer ALLT! 

Jepp. Det är trångt bland tankarna idag, många högljudda röster som vill nå ytan och berätta just sin scen så att jag kan göra min del och bevara den. 

Men idag finns inte tiden. Såklart. *fokuserar på att vara tacksam för att det lossnat och tänker att allt kommer finnas kvar där när jag stjäl mig tid om någon timme eller fem*

Inga kommentarer: