fredag 20 december 2013

Att plocka favoriter ur en Twistpåse

Illustratören undrar hur det kommer bli med texten på omslaget.
Jag mejlar och bifogar och förklarar på två språk.
Alla kommer med sina tankar: grafikern, illustratören och jag.
Allt måste funka. 
Siffror från tryckerier blandas med anatomi.

Under tiden som allt detta mejlas fram och åter
går jag runt med ett papper i min hand
nyss utskrivet från min skrivare
som på riktigt är ett första utkast
(om än fruktansvärt preliminärt)
till omslaget
till min bok.

Surrealistiskt är bara förnamnet.

Måste vara därför som jag går till skåpet och plockar fram Twistpåsen som inte hällts upp i julgodisskålen än och inte ens är officiellt öppnad förrän på julafton, och plockar ut alla lakritsbitar och flinar som ett fån.

Har ju inte ens börjat slutredigeringen än.
Snacka om att plocka sina favoriter.
Det är en sån kväll.

2 kommentarer:

Lugn. Det ordnar sig. sa...

Hej!

Jag ville bara säga att fast jag inte hunnit kommentera så mycket här på sista tiden så följer jag hur det går för dig med stort intresse. Nästa år kommer verkligen att bli spännande! Jag håller alla mina tummar för dig. Du är så cool som gör det här!

GOD JUL!
/Liv

Vilse sa...

Tack Liv! Jag är rätt dålig på att kommentera jag med just nu, det är den tiden på året. Men ja, det känns fantastiskt spännande och som utlovat kommer nyåret bära med sig alla möjliga överraskningar här så kika in igen vetja.

Och God jul själv!