tisdag 28 augusti 2012

Dags att välja förlag

Den tjugoåttonde augusti 2012 klockan 21:44 blev jag klar med mitt manus. Klar.

KLAR.

Först skickade jag ett meddelande till min lillasyster att jag var klar och när hon inte svarade ett till min andra syster. Sen ringde jag min lillasyster och ylade och studsade. Jag la på och läste, log och strålade. Det här är bra.

Ni förstår att jag känner det redan som att jag segrat. Inget förlag har beslutat ge ut den här boken, men jag känner mig redan som att jag vunnit en vinst, eftersom jag lyckats med mitt mål. Boken är förnyad. Den bär. Den är f a n t a s t i s k. Nu kan alla förlag få ha sina subjektiva åsikter om det här manuset, för jag har lyckats med min del. Jag är nöjd. Manuset förtjänar att bli en bok av papper och trycksvärta som landar i ungdomars händer.

När jag sa det till min lillasyster, sa att jag redan nått min seger sa hon:
- Det märks på dig och det märks på din bok.

Hur belönar man en människa för så vänliga ord?

Nu ska jag läsa igenom alltihop i sin helhet. Till helgen ska jag fara hela vägen till Stockholm (från Göteborg) och gå på Debutantbloggens picnic (längtar!) och nästa vecka ska jag unna mig att läsa någon roman, antagligen blir det någon av debutanternas.

Sen ska jag välja förlag och trycka på "skriv ut." 

Lyckos det förlag som blir valt. *ler*

4 kommentarer:

Lunicrax sa...

WOHOW!!!!!!!! Grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Helt fantastiskt! :) :) :) dags att njuta ordentligt ett tag nu! :)

Villeosagamamman sa...

Jag är så glad!! Det ska bli fantastiskt att få fortsätta att följa med på din resa, både bokstavligt och bildligt. Du är så vansinnigt bra. Duktiga du!

Kära Syster sa...

Mäktigt!

Och svinkul att ses i dag, ser mycket fram emot att prata mer om skrivande på dejt i Gbg.

Keep up!

Kram
/Anna

Lovable sa...

Hej! Du verkar inte ett dugg Vilse ;-). Jätteroligt att ha fått träffa dig på Debutantbloggspicknicken igår. Nu håller jag tummarna för att förlag nappar på ditt manus. Och, hatten av för dig, som redan skrivit färdigt så många delar! Kram Helena