lördag 11 augusti 2012

Deadline

Vill bara säga att jag tar det här med min egna deadline på allra största allvar. Jag ska vara klar om tre veckor.

Varför?

För det känns bra att lära sig leverera under tidspress. För att det börjar bli dags att närma sig Förlagsmonstret. För att min marknadsföringssvåger har idéer och när det kommer till honom gäller det att smida medan järnet är varmt. 

Om tre veckor ska jag eventuellt till Stockholm för att gå på Debutantpicknick och träffa andra aspirerande/lyckade författare. Då vill jag vara klar, bara för att det skulle kännas så bra.

Sen har vi det här med betaläsare. 

Jag måste säga att jag känner inte samma press som jag gjorde för ett år sedan att ha en massa folk som tycker saker. Det här manuset bär nu, det BÄR verkligen och jag har gjort mitt yttersta. Sen finns det alltid saker att slipa på och redigera när man väl har ett förlag att jobba mot, men jag känner att jag står på mina egna fötter och har nått mina egna mål.

Jag vill att någon läser boken som inte läst den förut som kan säga om jag avslöjar för mycket för tidigt. Jag vill att min syster plöjer den och säger att berättarrösten är som den ska och jag vill att min älskade T korrläser och synpunktar.

Sen ska här klistras frimärken. I mängder!

*mot dokumentet* 

Inga kommentarer: