torsdag 29 mars 2012

Genombrott

Jag undrar om någon vet ifall det finns vetenskaplig grund för min tes att man tänker bättre i duschen. Jag får alltid smarta idéer och inspirerande tankar när jag duschar. Kanske är det för att det är på morgonen och hjärnan har vaknat till liv tillräckligt för att orden ska kunna komma. Kanske är det värmen som påverkar synapserna i hjärnan. Kanske är det doften av mitt schampo som öppnar stängda dörrar. Jag vet inte. Jag är inte vetenskapsman.

Men idag kom ett sådant genombrott. Ett stort ett. Jag ställde rätt fråga och kom på tråden som räddar andra halvan av boken, ger det där lilla extra. Svaret som gör att en av de händelser som redan sker, får långtgående konsekvenser för handlingen, för upplösningen.

Fy, va bra det känns.

Tror ni det beror på min nya, glada musik? Eller duschen?

Inga kommentarer: