tisdag 27 mars 2012

Behov av förnyelse

Som ni redan vet har jag ett soundtrack till varje manus. Jag kan inte skriva ordentligt förrän jag har ett färdigt soundtrack med ny musik som kan följa mig på vägen och försätta mig i rätt stämning.

Jag fick en insikt häromdagen.

Jag behöver ett nytt soundtrack! Jag skriver ju om ett gammalt manus och har därför lyssnat mycket på låtar som varit trogna följeslagare genom den här serien, låtar som är tätt sammankopplade med mina älskade karaktärer och deras förunderliga äventyr.

Men jag vill ju skriva nytt och bättre. Kanske är det då bättre att lyssna på annan musik? Och då helst helt ny musik, musik jag aldrig hört. Nya sidor, nya ord, ny musik. Det känns logiskt.

I sådana lägen är jag tacksam för min lillasyster. Det är bara att ringa henne och säga de magiska orden jag behöver ny musik så säger hon fem artister/band som jag aldrig hört talats om och sen känner jag hopp. Hopp om att hitta precis rätt guldkorn.

Så i den där väntan jag precis skrev om, sitter jag nu och lyssnar igenom ny musik. Jag har ett gott hopp om att hitta en pärla eller tre. 

Inga kommentarer: