fredag 30 januari 2015

Lycka måste vara

Att ha en dotter som spelar igenom ens egen notpärm med skrivarmusik på pianot medan en själv sitter och skriver.

Att skratta tillsammans med sina elever när de får A på sina tal.

Att inte bli arg på sin man när han gör värsta supertabben (läs: tar med sig min garagenyckel till tåget så att jag står med fyraåring i handen i snöstorm utan bil och har 25 minuter till lektions början) för det är faktiskt sånt som händer.

Att ha en svåger som kör en till jobbet genom snöstorm och sen snällt lämnar ens barn på förskolan.

Att helgen är fullproppad till tänderna av enbart skrivartid och trevligt umgåsande.

3 kommentarer:

Lugn. Det ordnar sig. sa...

Åh, det låter superhärligt!

Trevlig helg! :-)

Kära Syster sa...

Såklart, det är exakt vad lycka är.

Himla storslaget att du kunde se det trots sidledessnö i ögonen, bara.

Knock yourself out i helgen!

/A

Vilse sa...

Trevlig helg, till er med och OJ vad jag har knocked myself out idag. Nu inte bara tror jag, utan det står klart, att jag kommer hinna dit jag ska före nästa helg. IIIH!