tisdag 27 januari 2015

Det är inte utan att man har lite ont i huvudet

Idag har jag plöjt drygt 40 sidor text. A4. Inte läst alltså, utan redigerat. Gjort säkert tio ändringar per sida. 40 gånger. Det är faktiskt 400 ändringar. På en dag.

Först av allt skrev jag en ny scen som till skillnad från de 40 sidorna är något så in i bänken fulländad gestaltningsmässigt redan från början att det gav energi att rensa och böka och rejsa resten av dagen.

Sen avslutades alltihop med att jag bestämde mig kolla på en instruktionsvideo i något som jag borde ha researchat för längesen för nu måste jag ändra en detalj i bok2 som redan är tryckt i bok1. Fast jag tror jag just kom på hur jag kan navigera mellan katastroferna.

Och jag tror att jag stirrat på dator för många timmar i streck nu.
Jag tror också att jag helt glömt att dricka.

3 kommentarer:

Kära Syster sa...

Haha, du är galen och det här blir så bra!!!

/A

Vilse sa...

Jo, jag tror också det, men just nu är jag frustrerad. Middagen är uppäten och jag har smugit tillbaka till datorn för att ta itu med scenen med eventuellt faktafel och vad händer då?

Det blir inte bra. Som om jag var trött eller nåt.

Ska man behöva acceptera sådana begränsningar?

Kära Syster sa...

Typiskt tellusbarnsproblematik.

Heja heja ändå! (men var rädd om dig och backa för dina begränsningar är du snäll)

/A