fredag 10 januari 2014

Kan inte låta bli

Jag ska egentligen inte redigera förrän mitt vikariat gått ut. Men jag kan inte hålla mig! Sitter med dokumentet i tid och otid. Mums!

Författaren i mig kommenterar inte innehållet för det är alls inte lämpligt, men förläggaren kan meddela att den här boken är förvånansvärt bra. Svenskläraren noterar att mina favoriter bland stilfigurer är antites och zeugma.

Nu tillbaka till klassen som sitter och skriver läsdagböcker framför mig. Sch! De jobbar.


Ser ni att jag just skapat en etikett som är titeln på boken? *fnittrar*

3 kommentarer:

Kära Syster sa...

Hehe, klart du inte kan hålla dig. Det har du aldrig kunnat. Hur jag vet? He-llooo, datormappar fyllda av färdigskrivna romaner!

/A

Villeosagamamman sa...

What!! Bloggar du under MIN lektion!?

Vilse sa...

Anna: Ööö... Ja. Det kanske du har rätt i.

Katrin: Va, jag? Neeeeej, det skulle jag väl Aldrig göra.. Fast alltså, när annars skulle en hårt arbetande trebarnsmor blogga, än när hon sitter i ett klassrum med fokuserade, skrivande, knäpptysta naturare? Jag var såååå tillgänglig för att svara på frågor! Lovar.