tisdag 17 juli 2012

Den bästa presenten

När jag fyllde år i förra veckan fick jag den ofattbara presenten skrivtid som gåva. Under tre dagar som jag själv får välja skulle jag få skriva i åtta sammanhängande timmar. Jag har aldrig skrivit åtta timmar i sträck - ostört!

Klart det fanns en oro. Klart jag undrade hur det skulle gå, om jag skulle behöva ta många pauser för att hålla mig skrivande. 

Kan rapportera att detta är den första pausen jag tagit sen jag började skriva klockan halv tolv. Orden har ramlat fram av sig själv och jag har bara lyft fingrarna från tangentbordet för att läsa om och skratta högt. I fyra timmar i sträck har jag skrivit och är så när som på 1 ½ sida klar med kapitel 23. Det betyder att jag skrivit tretton sidor med endast två sällskap: musik och något att tugga på.

Så där. Pausen slut. Åter till dokumenten.

Inga kommentarer: