onsdag 1 juni 2011

Brasses lek

Idag leker jag Magnus och Brasse. Dagens uppgift: Vilken ska bort?

Vi har ett gäng gamla scener och ett gäng nya idéer. Vilken ska ersätta vilken? Vilken av de nya idéerna kommer fungera och vad ska jag ta bort ur manus för att få plats med de nya idéerna (eftersom jag kör på att varje kapitel är 10 sidor sitter jag ofta med sådana problem). 

Det är inte en fråga om kill your darlings, inte alls. Det handlar om att jag måste få ihop handlingen och då kan man inte ta bort vad som helst utan att det har konsekvenser. 

Men jag gillar min nya idé. Visserligen är den liiiite "Harry Potter tror professor Snape är den dumma" men vad ska jag göra? Ska jag sluta skriva helt och hållet bara för att det finns andra författare i världen? :S

Men vad ska bort? 

I den riktigt leken kom alltid Magnus och Eva på supersmarta grejer som Brasse ratade. Brasses argument var alltid bäst. 

Kan någon kliva fram, erkänna sig vara Brasse, och tala om för mig vad jag ska göra?

1 kommentar:

Villeosagamamman sa...

Jag gillar åxå nya idén. Tror att jag vet vad den är. Det är mycket mycket bra! Spetsa till det diffusa! Gör det onda ondare! Möjligen skyffla över lite Castella-detaljer på Jackfälten om nåt ska bort?

Jag tror på dig!