måndag 5 maj 2014

En helg i Stockholm

Hämtad på perrongen, följd till redaktörens dörr, ompysslad och omhändertagen. Sådan är en helg hos Kära syster. Avslappnat och kreativt har jag haft det, men nu tänker inte slutspurten låta vänta på sig. Jag ska ruva på redaktörens ord, bolla med manusgruppen (antagligen boka manusmöte faktiskt) och sen tajta till det sista innan korrektur. Har antagligen sex veckor på mig. Lite snålt kan tyckas, men ni ser ju hur bra jag haft det.

Elins överjordiska chokladtårta med hallonmarängsmörkräm.

Särskild handdukplats till mig

Vacker huvudstad!

Två manus, två författare, en kanna te.

4 kommentarer:

Villeosagamamman sa...

Jag dör lite inuti. Egen handduksplats. Elins tårta. Mys och kreativitet. Åååååååå vad fint.

Kära Syster sa...

Det ser ju ut som om jag haft en riktigt fin helg. Tack för besöket, välkommen åter!

Och Katrin: komsi komsi nästa gång. Jag saknade dig.

/A

Vilse sa...

Ett tröstens ord för alla som längtar: Skåne.

Dorotea Pettersson sa...

Men hallå den där tårtan!! När ska du göra en sådan till mig? Eller så får jag åka till Stockholm och knacka på Kära systers dörr och kräva. Så bara.

Vad härligt att du hade en bra Stockholmshelg! Det behövde du.