onsdag 4 december 2013

Uppdateringar

Förutom familj, jobb och julmys ägnar jag mig åt följande:
- omslag till seriens första bok
- tidslinjer
- redigeringsbeslut
- tidsplaner och målsättningar

Vi börjar närma oss en punkt när jag kommer att annonsera saker. Visa upp saker. Avslöja saker. Vi är inte där än, men nyåret bjuder på både det ena och det andra, så mycket kan jag lova.

Idag, när svensklärarsystern och jag skolkade från studiedagen och drog till Gekås med våra yngsta godingar för att inhandla julklappar, passade hon på att coacha mig i bilen eftersom hon går en sådan utbildning i jobbets regi och måste skriva en coachingrapport om ett sådant samtal före fredag och då kom på att det vore fiffigt att först ha ett sådant samtal. Välvillig syster som jag är ställde jag upp och tvingades således säga datum. 

Datum när det ena ska vara klart och när hela ska vara klart.  
Snart har jag målat in mig i ett hörn. 
Snart finns ingen återvändo.
Har till och med betalat en första faktura.
Börjar tro att det här är på riktigt. 
Ska ta mig sjutton debutera nästa år.

5 kommentarer:

Villeosagamamman sa...

Whop whop! Point of no return!

Det var nästan för lätt att coacha fram datum och hinder och möjligheter. Du har redan vänt och vritt på allt så det är faktiskt bara att tuta och köra. Jag står bakom till 100%.

Kära Syster sa...

RYYYYS!
Alltså, jag vill inte sitta här på parkett, jag vill IN BAKOM KULISSERNA annars MÅR JAG DÅLIGT!

Är så vansinnigt glad för att du gör det här och det kommer att bli så fruktansvärt bra! 2014 alltså. Året då du får din nästa kull med barn va... :)

/A

Vilse sa...

Tack K!

Och Anna... Ja. Livet är bra spännande och läskigt. Vill du höra fler detaljer får du göra som jag gjorde med Elin i lördags: ringa. =)

Och visst en barnkull till, ja. Varför inte? Tre barn till gör väl inte så stor skillnad till eller från.

Eller så kör vi en annan sorts bebis. En som bakats länge och längtar efter att möta livet!

dorro sa...

Super att du har tidsbestämt dina mål. Helt rätt tänkt. Coachen är nöjd!

Iiiiiiihhhh! Du ska debutera!!!!

Kära Syster sa...

Åh, vad modigt! Är sjukt imponerad. Och inspirerad!

/E