onsdag 11 december 2013

Katten på råttan

Illustratören bad om att få baksidetexten för att veta hur mycket yta den tar av baksidan som han ritar. 

Really?
Som i nu?

Alltså den ska jag ju fila på i ungefär tre miljoner år och sen ändå vara halvt missnöjd med tills jag skriver om den igen.

Man kan säga att vi står i ett katten-på-råttan-läge. Moment 22 om man vill.
Igen. 

Hur tjock blir ryggen? är en annan fråga.
Jo, jag vet inte det förrän sättningen är gjord och tryckeriet utvalt och jag har inte ens börjat med slutredigeringen.

Hur mycket text står på baksidan?
Jag vet inte. 
Jag vet inte.

Än.

2 kommentarer:

Kära Syster sa...

Det hela är liksom bakvänt, sett från författarens perspektiv:)
Härligt att du säger att du inte vet. Underbart. För det är helt ok att det är så.

Min vän, du uppfinner just hjulet.

/A

Vilse sa...

Jag gör nog det, va? Måste få tid att sätta mig in i det material som andra hjuluppfinnare redan sammanställt. Kommer bli lugnare sen.

Spännande och skrämmande. Terrifying.