tisdag 10 december 2013

Tur att det numera finns en deadline när man inte får pilla mer

I telefon med lillasystern igår eftermiddag:
"Jag förstår inte när jag ska kunna påbörja redigeringen av ettan. Jag bara jobbar och sen på kvällen är jag så trött."

Till dottern på väg till affären igår kväll:
"Vilken bit av första boken tycker du man skulle läsa högt om man skulle läsa bara för att fira att den ska få bli en riktig bok?"

I huvudet på väg hem från affären igår kväll:
Ja! Man kan lägga till den lilla detaljen där, det kommer göra stor skillnad för laddningen och sen borde man definitivt spä på den där grejen också, att jag inte tänkt på det förut! Det är inte mycket som ska till. Och sen skala bort överflödiga förklaringar och...

2 kommentarer:

Kära Syster sa...

Vi är lite i samma läge, för mycket annat att göra...

Men snart så. Snart har vi en stund över och då smäller det!

/A

Vilse sa...

Jaaa, låt oss hoppas det!! Jag börjar känna mig riktigt stressad faktiskt, med deadline och allt. Det blir som ett helt annat sorts Nanowrimo - få allt perfekt så fort som möjligt. =)