tisdag 29 oktober 2013

Nano-newbie som man är

... så sitter man inte alls här och samlar formuleringar, slipar på synopsis och laddar inför fredag så där som man ska.

Man sitter och försöker få klart ett annat manus först.

Magsjukan var bra på så vis. Jag har fått tid. Huset är tyst. Jag kan jobba. Jag har fått betakommentarer och tid att fundera över vilka jag håller med om och inte. Nu ska här fixas några grejer och sen ska det iväg. Jag känner att det är det rätta.

Därefter blir det Nano efter bästa förmåga. Jag vet redan att jag kan skriva 50 000 ord på en månad om jag vill, och därför kommer inte mitt mål vara att lyckas med det, utan att känna mig nöjd med upplevelsen som sådan. Det händer för mycket annat inom författandet just nu för att göra något annat och jag ser inget fel med det.

Om trettiotvå dagar går ansökningen ut till Debutantbloggen. Vem vet vad som hänt till dess. 

5 kommentarer:

Lugn. Det ordnar sig. sa...

Det låter helt perfekt tycker jag. Skriv en hej dundrande ansökan till debutantbloggen så att jag och alla andra får förmånen att följa dig även där. Och så att nya personer får möjlighet att hitta dig.

Heja heja!
/L

Kära Syster sa...

Ojojoj, vad här händer grejer!
Själv förbereder jag mig dåligt jag med. Och inte har jag någon aning om jag klarar 50 000 ord på en månad. Min utmaning är att "bara köra på" och inte fastna i detaljer. jag ska satsa på utkast.

/A

Vilse sa...

Ja, Liv vi får se vad de är ute efter och var vi landar på Debutant, men söka ska jag! Tack för uppmuntran.

Haha, Anna, ja det känns som att det hände en hel del just i förra veckan, men jag antar att du hängt med på något hörn.

Nano tar vi som det blir och om du känner att du är i flow med Urmakaren tycker jag nästan att du ska fortsätta med den. Känner du att en månads avbrott kommer öka kreativiteten och få dig att se Urisen med nya ögon så kör Nano helhjärtat. Ordräknerier är vårt minsta bekymmer och tanke på utkast tror jag är helt rätt.

Kära Syster sa...

Älskar allt opretantiöst Nano-pepp! Eller som min favvoförfattare just twittrade: Also, yes I am doing @NaNoWriMo this year. Totally cheating & working on already started project(s) but I'm aiming for a 50+k November.
Gissa vem?! ÄLSKAR ATT JAG SKA NANO-SKRIVA IHOP MED VÄRLDENS BÄSTA!
Er alltså, Liv och Vilse. Det är er jag menar förstås.

/A

Vilse sa...

Ööö... Erin Morgenstern? =)

Angående Nano: Jag tror jag kommer hypa över det kanske på fredag. När jag läser mina anteckningar igen och vet att jag får börja utan att fuska. När allt annat lagt sig lite. Vi kommer rocka, jodå.