torsdag 21 juli 2011

Pinsamt, men sant

Oskar, som nämns titt som tätt på den bloggen, skrev idag om sitt storhetsvansinne. Om hur hans bok Drakhornet kommer bli större än Harry Potter och hur filmatiseringen kommer bli. Jag lämnade en blygsam kommentar om att det nog hänt att jag tänkt tanken själv. Jag sa inte sanningen om vad jag drömde inatt.

Eftersom det var en dröm som jag hade på natten kan jag med att berätta om den. Då kan jag inte riktigt stå till svars för vad som händer i den. Jag sov ju.

Jag drömde att jag fyllde 40. Jag skulle ha stort partaj. Jag var tydligen jätterik och jättekänd på grund av mina böcker, för mina systrar bjöd in Stephanie Meyer (författaren till Twilight, om någon missat det) som en överraskning till mig. 

Och hon kom.

Hon ville så gärna träffa mig. Hon kände att vi hade så mycket gemensamt.

Vansinne. =) Och bara för att förtydliga, jag vill inte bli så känd som Stephanie Meyer. Det verkar jobbigt. Jag vill bara att mina karaktärer ska få leva i andra människors tankar. Det vore nåt.

Men jag tror inte att jag skulle ha något emot att träffa Stephanie Meyer. Jag tror det skulle kunna bli ett intressant samtal. Åtminstone för mig. 

Inga kommentarer: