måndag 28 mars 2011

Troll och monster

I många år har jag velat skriva en rimsaga, men aldrig kunnat bestämma mig för vad den skulle handla om eller motivera mig att ta paus från andra projekt för att jag göra det. Så i fredags hände det. Sagan kom av sig själv och jag älskar den! Mina barn älskar den också.

Mustigt och pedagogiskt utvecklande språk och därtill en riktigt tokig historia om en farbror som aldrig varit med om något kul och plötsligt dras in i en värld av älvor och troll.

Kanske är detta det rätta manuset. Manuset som blir min biljett till mitt JA. Kanske finns det massor med barn som skulle skratta åt historien och kanske finns det ett förlag som ser det. Kanske just detta manus blir en bok. Och kanske, kanske är ett JA till min farbror grå även ett ja till mina kapitelböcker. I förlängningen. Manus ska skickas in nu medsamma. Varför inte?

Alltså sitter jag och stirrar på förlagens hemsidor. Igen. Förlagsmonstret ska tämjas med hjälp av vättar och troll!

Några råd på vägen?

Inga kommentarer: