onsdag 21 oktober 2015

När badkarsproppar och B-uppsatser krockar

Det är inte det att texten om Weimarrepubliken och Remarques författarskap inte är bra, för den är lättillgängligare än många andra texter vi läst under kursen och den diskuterar en roman som jag tycker om. Dessutom behöver jag verkligen läsa den och det jättenoga därtill.

Det är alltså inte det att texten inte är bra.

Den är bara inte tillnärmelsevis så bra som boken jag skriver. 

Var är min inre Pippi när jag behöver henne? Hon som säger till på skarpen så jag lyssnar och lyder direkt? 

Mvh / vill bara skriva skriva skriva. 

2 kommentarer:

Kära Syster sa...

Alltså, det är sannerligen tyyypiskt vilken dålig tajming, men jag kan ändå inte låta bli att både roas och förtjusas av detta.

Tack för smittokramar!

/A

Skriviver sa...

Är det inte din inre Pippi som liksom, var den som drog ur proppen trots att det inte passade? Även om hon ryter bra, har jag svårt att tänka mig henne som den som ropar: "Rättning i ledet, allting på sin plats och en sak i taget!"
Jag tror nog snarare att det är din inre Pippi som ropar "Skriv! Skriv! Skriv!"